-
Adversus eos qui per calumniam.
Πρὸς
τοὺς
συκοφαντοῦντας
ἡμᾶς,
ὅτι
τρεῖς
θεοὺς
λέγομεν.
(PG 31, σελ.
1.488 – 1.496).
-
Adversus Eunomium. Κατά Ευνομίου. Λόγοι Ε’. (PG 29, σελ. 497 – 773).
-
Asceticon magnum. Κεφάλαια των όρων των κατ’επιτομήν. (PG 31,
σελ. 1.052 – 1.305).
-
Asceticon magnum_. Κεφάλαια των κατά πλάτους όρων. (PG 31, σελ. 901
– 1.052).
-
Canon 96 (De haereticis). Περί αιρετικών (κανών) Ϟςʹ. Ερώτησις ρκδ’.
Εἰ δεῖ μετὰ αἱρετικῶν ἢ μετὰ ἑλλήνων (ἢ ἰουδαίων) κατὰ συντυχίαν
εὑρεθέντα που συνεσθίειν ἢ ἀσπάζεσθαι αὐτούς.
(PG 31,
σελ. 1.165 – 1.168).
-
Consolatoria ad aegrotum. Ομιλία παραμυθητική ασθενούντι.
(PG 31,
σελ. 1.713 – 1.721).
-
Constitutiones asceticae. Ασκητικαί διατάξεις, προς τους εν κοινοβίω
και κατά μόνας ασκούντας.
(PG 31,
σελ. 1.321 – 1.428).
-
Contra Sabellianos et Arium et Anomoeos.
Ομιλία
ΚΔ’.
Κατὰ
Σαβελλιανῶν,
καὶ
Ἀρείου,
καὶ
τῶν
Ἀνομοίων.
(PG 31, σελ. 600 – 617).
-
De fide.
Ομιλία
ΙΕ’.
Περὶ
πίστεως.
(PG 31, σελ. 464 – 472).
-
Enarratio in prophetam Isaiam. Ερμηνεία εις ις τον προφήτην Ησαίαν,
προοίμιον.
(PG 30,
σελ. 117 – 668).
-
Epistulae. Επιστολαί.
-
Epistulae tres. Επιστολαί τρεις.
-
Epitimia. Επιτίμια (ιβ’ – ξ’). (PG
31, σελ. 1.308
– 1.313).
-
Epitimia in canonicas. Επιτίμια εις τας κανονικάς.
(PG 31,
σελ. 1.313 – 1.316).
-
Expositio fidei Nicaenae. Έκθεσις της πίστεως της Νικαίας.
-
Homilia de virginitate. Ομιλία περί παρθενίας.
-
Homilia adversus eos qui irascuntur.
Ομιλία Ι’.
Κατά οργιζομένων. (PG
31, σελ. 353 – 372).
-
Homilia de gratiarum actione.
Λόγος
περί
ευχαριστίας.
(PG 31, σελ. 217 – 237).
-
Homilia de invidia.
Ομιλία
ΙΑ’.
Περί φθόνου.
(PG 31, σελ. 372 – 385).
-
Homilia de misericordia et judicio.
Περί ελέους
και κρίσεως.
(PG 31,
σελ. 1.705 – 1.713).
-
Homilia de paenitentia. Ομιλία περί μετανοίας.
(PG 31,
σελ. 1.476 – 1.488).
-
Homilia de spiritu sancto. Ομιλία περί του αγίου Πνεύματος.
(PG 31,
σελ. 1.429 – 1.437).
-
Homilia dicta in Lacisis. Ομιλία ρηθείσα εν Λαζικοίς. (PG
31, σελ. 1.437
– 1.457).
-
Homilia dicta tempore famis et siccitatis.
Ομιλία
ρηθείσα εν λιμώ και αυχμώ.
(PG 31,
σελ. 304 – 328).
-
Homilia exhortatoria ad sanctum baptisma.
Ομιλία ΙΓ’.
Προτρεπτικὴ εἰς τὸ ἅγιον βάπτισμα.
(PG 31,
σελ. 424 – 444).
-
Homilia in aquas. Εις τα ύδατα και εις το άγιον Βάπτισμα.
-
Homilia in divites. Ομιλία προς τους πλουτούντας.
(PG 31,
σελ. 277 – 304).
-
Homilia in illud: Attende tibi ipsi.
Εις το,
«πρόσεχε σεαυτώ».
(PG 31,
σελ. 197 – 217).
-
Homilia in principium proverbiorum.
Ομιλία
ΙΒ’.
Εις την
αρχήν των παροιμιών.
(PG 31,
σελ. 385 – 424).
-
Homilia in Psalmum CXV. Εις τον ριε’ Ψαλμόν. (PG
30, σελ. 104
– 116).
-
Homilia in Psalmum CXXXII. Εις τον ρλβ’ Ψαλμόν. (PG
30, σελ. 116
– 117).
-
Homilia in Psalmum XXXVII.
Εις
τον
λζ’
Ψαλμόν.
Διδασκαλία
εξομολογήσεως. Ψαλμός τω Δαβίδ εις ανάμνησιν.
(PG 30,
σελ. 81 – 104).
-
Homiliae in hexaemeron. Ομιλίαι Θ’ εις την Εξαήμερον.
(PG 29b,
σελ. 4 – 208).
-
Homiliae super Psalmos. Ομιλία εις τον πρώτον Ψαλμόν.
(PG 29b,
σελ. 209 – 493).
-
In Barlaam martyrem.
Ομιλία
ΙΖ’.
Εις Βαρλαάμ
μάρτυρα. (PG
31, σελ. 484 – 489).
-
In ebriosos. Ομιλία ΙΔ’. Κατά μεθυόντων.
(PG 31,
σελ. 444 – 464).
-
In Gordium martyrem.
Ομιλία
ΙΗ’.
Εις Γόρδιον
τον μάρτυρα.
(PG 31,
σελ. 489 – 508).
-
In illud: In principio erat verbum.
Ομιλία Ις’.
Εις το, «Εν αρχή ην ο Λόγος». (PG
31, σελ. 472
– 481.
-
In Mamantem martyrem.
Ομιλία
ΚΓ’.
Εις τον
άγιον μάρτυρα Μάμαντα.
(PG 31,
σελ. 589 – 600).
-
In Psalmum XXVIII.
Εις
κη’
Ψαλμόν.
Προσκυνήσατε
τῷ Κυρίῳ ἐν αὐλῇ ἁγίᾳ αὐτοῦ.
(PG 30,
σελ. 72 – 81).
-
In quadraginta martyres Sebastenses.
Ομιλία
ΙΘ’.
Εἰς τοὺς
ἁγίους τεσσαράκοντα μάρτυρας.
(PG 31,
σελ. 508 – 525).
-
In sanctam Christi generationem. Ομιλία εις την αγίαν του Χριστού
Γέννησιν.
(PG 31,
σελ. 1.457 – 1.476).
-
Oratio pro inimicis et amicis.
Προσευχή για
τους εχθρούς και τους φίλους.
-
Orationes sive exorcismi. Ευχαί ήτοι εξορκισμοί του Μεγάλου
Βασιλείου. Προς τους πάσχοντας υπό δαιμόνων, και εκάστην ασθένειαν. (PG
31, σελ. 1.677
– 1.681).
-
Poenae in monachos delinquentes.
Επιτίμια
(α-ια’).
(PG 31, σελ. 1.305 – 1.308).
-
Prologus 3 (prooemium in regulas brevius tractatas).
Προοίμιον
των κατ’ επιτομήν όρων.
(PG 31,
σελ. 1.080).
-
Prologus 4 (prooemium in asceticum magnum).
Όροι κατά
πλάτος. Προοίμιον.
(PG 31,
σελ. 889 – 901).
-
Prologus 5 (sermo asceticus). Λόγος ασκητικός.
(PG 31,
σελ. 881 – 888).
-
Prologus 6 (prooemium ad Hypotyposin). Προοίμιον εις υποτύπωσιν.
-
Prologus 7 (de judicio dei).
Προοίμιον.
Περί
κρίματος Θεού.
(PG 31,
σελ. 653 – 676).
-
Prologus 8 (de fide).
Περί
πίστεως.
(PG 31, σελ. 677 – 692).
-
Quod deus non est auctor malorum.
Ομιλία, ότι
ουκ εστιν αίτιος των κακών ο Θεός. (PG
31, σελ. 329
– 353).
-
Quod rebus mundanis adhaerendum non sit.
Ομιλία
ΚΑ’.
Περὶ
τοῦ
μὴ
προσηλῶσθαι
τοῖς
βιωτικοῖς,
καὶ
περὶ
τοῦ
γενομένου
ἐμπρησμοῦ
ἔξωθεν
τῆς
Ἐκκλησίας.
(PG 31, σελ. 540 – 564).
-
Regulae morales. Πίναξ των ηθικών κανόνων.
(PG 31,
σελ. 692 – 869).
-
Sermo 10 (praevia institutio ascetica).
Ασκητικά.
Ασκητική
προδιατύπωσις.
(PG 31,
σελ. 620 – 625).
-
Sermo 11 (sermo asceticus et exhortatio de
renuntiatione mun).
Λόγος
ασκητικός, καὶ παραίνεσις περὶ ἀποταγῆς βίου, καὶ τελειώσεως πνευματικῆς.
(PG 31, σελ. 625 – 648).
-
Sermo 12 (de ascetica disciplina). Λόγος περί ασκήσεως,
πῶς δεῖ κοσμεῖσθαι
τὸν μοναχόν.
(PG 31, σελ. 648 – 652).
-
Sermo 13 (sermo asceticus). Λόγος ασκητικός.
(PG 31,
σελ. 869 – 881).
-
Sermo 14 (De fide).
Περί
πίστεως.
-
Sermo 15 (De vita monastica).
Λόγος
εἰς
τὸ
πῶς
δεῖ
εἶναι
τὸν
μοναχόν.
-
Sermo 16 (De calumnia).
Περί
λοιδορίας.
-
Sermo de contubernalibus.
Λόγος
περί
των
συνεισάκτων.
(PG 30,
σελ. 812 – 828).
-
Sermo ob sacerdotum instructionem. Λόγος περί καταστάσεως ιερέων. (PG
31, σελ. 1.685 – 1.688).
-
Sermo ob sacerdotum instructionem_. Παραγγελία προς ιερείς γ’. Περί
της θείας χάριτος. (PG 31, σελ. 1.685 – 1.688).
-
Sermones de moribus a Symeone Metaphrasta collecti.
Ηθικοί λόγοι
ΚΔ’. Εκλεχθέντες διά Συμεών του μαγίστρου και λογοθέτου. Εκ πασῶν τῶν
πραγματειῶν τοῦ ἐν ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν Βασιλείου ἀρχιεπισκόπου Καισαρείας
τῆς Καππαδοκίας. (PG 32, σελ. 1.116 – 1.381).
-
Ομιλία εις την Εξαήμερον. Ομιλίαι Θ’ εις την Εξαήμερον.
(PG 29b,
σελ. 4 – 208).
-
Ομιλία ΚΒ’. Προς τους νέους. Όπως αν εξ Ελληνικών ωφέλοιντο λόγων.
(PG 31, σελ. 564 – 589).