ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ |
|
ΑΓΙΟΣ
ΣΥΜΕΩΝ Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ |
ΠΩΣ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΑ ΑΝΑΣΤΗΜΕΝΑ ΣΩΜΑΤΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ; Αγίου Συμεών του νέου Θεολόγου
Μαρτυρία του Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου,
στον οποίον ο Θεός αποκάλυψε πώς θα αλλάξουν τα υλικά σώματα και θα
αφθαρτοποιηθούν κατά τη Δευτέρα Παρουσία του Ιησού Χριστού.
Μια μέρα, καθώς προσευχόταν (ο Άγιος Συμεών) με
καθαρότητα και συνομιλούσε με τον Θεό, είδε πως ο αέρας άρχισε να
φωτίζει το νου του, και ενώ ήταν μέσα στο κελί του, νόμιζε ότι βρισκόταν
έξω, σ’ ανοιχτό χώρο. Ήταν νύχτα, που μόλις είχε ξεκινήσει.
Τότε άρχισε να φέγγει από ψηλά όπως το πρωινό ροδοχάραμα- ω των φρικτών
οπτασιών του ανδρός!-, και το οίκημα κι όλα τ’ άλλα εξαφανίστηκαν, και
νόμιζε ότι δεν ήταν καθόλου σε οίκημα.
Τον συνέπαιρνε ολότελα θεία έκσταση αντιλαμβανόμενος καλά με τον νου του
το φως εκείνο που του εμφανιζόταν.
Αυτό μεγάλωνε λίγο –λίγο κι έκανε τον αέρα να φαίνεται πιο λαμπερός κι
αισθανόταν τον εαυτό του μ’ ολόκληρο το σώμα του να βρίσκεται έξω από τα
γήινα...
Αλλά επειδή εξακολουθούσε να λάμπει ακόμη
περισσότερο εκείνο το φως και του φαινόταν σαν ήλιος που μεσουρανώντας
έλαμπε από ψηλά, αισθανόταν σαν να στέκεται στο μέσο του φωτός και ότι
ολόκληρος ο εαυτός του μαζί με το σώμα του ήταν γεμάτος από χαρά και
δάκρυα λόγω της γλυκύτητας που του προξενούσε η παρουσία του.
Η έκπληξη αυτής της οπτασίας τον απομάκρυνε από την προηγούμενη θεωρία
και τον έκανε να αισθάνεται μόνο αυτό το εξαίσιο πράγμα που συνέβαινε
μέσα του.
Και όπως προηγουμένως το οίκημα, έτσι και τώρα τον έκανε να χάσει την
αίσθηση του σχήματος, της θέσεως, του βάρους και την μορφής του σώματος
και σταμάτησε κα κλαίει.
Καταλάβαινε ότι είχε γίνει, όπως είπαμε, ολόκληρος με το σώμα του φως
χωρίς μορφή, χωρίς σχήμα και άϋλο. Και το μεν σώμα του το αισθανόταν ότι
υπάρχει, πλην όμως χωρίς υλικές διαστάσεις και σαν πνευματικό. Και το φως που λαλούσε μέσα του, όπως και προηγουμένως, του έλεγε και πάλι: «Τέτοιοι θα είναι μετά την ανάσταση στον μέλλοντα αιώνα όλοι οι άγιοι περιβλημένοι ασωμάτως με σώματα πνευματικά ή ελαφρότερα και λεπτότερα και πιο αιθέρια ή παχύτερα και βαρύτερα και πιο γεώδη, από τα οποία θα καθορισθεί για τον καθένα η στάση και η τάξη και η οικείωση με το Θεό».
Έχοντας ανέλθει σ’ ένα τέτοιο πνευματικό επίπεδο, αρχίζει να συγγράφει
ασκητικούς λόγους κατά κεφάλαια για τις διάφορες αρετές και τα πάθη που
αντίκεινται σ’ αυτές,
Από όσα αυτός έμαθε από την προσωπική του ασκητική ζωή και τη θεία γνώση
που του δόθηκε, και
περιγράφει με ακρίβεια τη μοναχική ζωή για όσους την ασκούν και έτσι
γίνεται για τον ισραηλιτικό λαό των μοναχών ποταμός Θεού γεμάτος
πνευματικά νερά.
Το κείμενο λήφθηκε από το βιβλίο: "Άγιος Συμεών Ο Νέος Θεολόγος", ο βίος
του Αγίου, από τον Νικήτα Στηθάτο, κριτική έκδοση του Αρχιμ Συμεών
Κούτσα, Εκδόσεις ΑΚΡΙΤΑΣ, σελ. 189-193. Πηγή ηλεκτρ. κειμένου: oodegr.com
|